Leesproblemen: beter voorkomen dan genezen
Bouw! is het unieke interventieprogramma waarmee u leesproblemen bij risicoleerlingen in groep 2 t/m 4 voorkomt. Het kind leert, de tutor stuurt en de computer wijst de weg. Ouders, grootouders, oudere leerlingen of vrijwilligers fungeren als tutor.
Met Bouw! is voor het eerst wetenschappelijk bewezen dat ernstige leesproblemen effectief voorkomen kunnen worden. Bouw! is door de UvA ontwikkeld en onderzocht bij kinderen in groep 2-4 die risico lopen op leesproblemen. Het percentage zeer zwakke lezers met een dubbel risico op dyslexie[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”][1], daalt met ruim 60% na een afgeronde periode werken met Bouw!. Het percentage bovengemiddelde tot zeer goede lezers, met een enkelvoudig risico op dyslexie[2] was verdubbeld. Bij deze laatste groep komen leesproblemen vrijwel niet meer voor.
Voor meer informatie over dit programma en hoe wij dit inzetten bij de logopedie vraag uw logopedist.
Bouw! interventieprogramma Lexima
Informatie over Bouw! in Didactief
[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]